ՀԱՊԿ-ի վերլուծական ծառայությունը գործում է շուրջօրյա և ուշադիր հետևում է Կուրսկի շրջանում իրավիճակի զարգացմանը՝ հայտնել են ռազմական դաշինքի մամուլի ծառայությունից։ Կազմակերպությունը խոստացել է սահմանված ժամկետում իրականացնել բոլոր անհրաժեշտ ընթացակարգերը՝ Ռուսաստանի կողմից ռազմական օգնության խնդրանքի դեպքում, սակայն մինչև օրս Կուրսկի շրջանում ստեղծված իրավիճակի առիթով Ռուսաստանի կողմից նման դիմում չի եղել։                
 

«ՊԱՐԶԱՊԵՍ ԼԻՆԵ՞Լ, ԹԵ՞ ԼԻՆԵԼ ՄԱՐԴ»

«ՊԱՐԶԱՊԵՍ ԼԻՆԵ՞Լ, ԹԵ՞ ԼԻՆԵԼ ՄԱՐԴ»
16.12.2011 | 00:00

Հայաստանի Հանրապետության և Ռուսաստանի Դաշնության պետական մրցանակների դափնեկիր, երիտասարդ բանաստեղծ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ՀՈՎԱԿԻՄՅԱՆԻ հետ մեր զրույցը ժամանակակից գրականության դերի մասին է:

-Համակարգչային այս դարում, երբ մեծամասնությունը տարված է սոցիալական կայքերով, ինչո՞վ է հաստատում պոեզիան իր լինելության իրավունքը:
-Պոեզիան հոգու և բանականության զավակն է, որը, անկախ տեխնածին աղետներից, գիտական նվաճումներից և ճգնաժամերից, գալիս է բանաձևելու այն ժամանակը, որում ապրում է բանաստեղծը, ով հաճախ, ի տարբերություն իր գործի, չի կարողանում լիովին հաստատել ապրելու իր իրավունքը:
-Ի՞նչն է խանգարում այդ իրավունքը հաստատելուն:
-Ընթերցողների սակավությունը: Այսօր մեր երկրում ժամանակակից որևէ գրող չի կարող պարծենալ իր գրքերի տպագրման և սպառման ծավալով:
-Վերջերս «Երբ մենք չաղոթեցինք» ժողովածուի համար արժանացաք հանրապետության նախագահի պարգևին. դա չշարժե՞ց ընթերցողների հետաքրքրությունը Ձեր գրքի նկատմամբ:
-Ընթերցողի հետաքրքրությունը հաճախ բավարարվում է միայն այն գործերով, որոնք տեղադրվել են համացանցում: Մեղադրել չենք կարող, քանի որ սոցիալական վիճակն այնպիսին է, որ գիրքը դարձել է ավելորդ ճոխություն:
-Աշխարհում էլեկտրոնային տարբերակով գրքեր ընթերցելը բավականին տարածված երևույթ է, ընթերցողն էլ ընթերցում է: Մի՞թե Հայաստանը դուրս է այդ ամենից, և արդյոք Դուք դե՞մ եք էլեկտրոնային տարբերակով գրքերի ընթերցմանը:
-Էլեկտրոնային տարբերակը ներկայանալու մեծ հնարավորություններ է տալիս: Չգիտեմ` ինչ է կատարվում աշխարհում, բայց ես դեռ ծանոթ չեմ էլեկտրոնային հագուստին, սննդին, որով գրողը, անկախ իր վեհ գաղափարներից, պարտավոր է կաղապարել իր հողեղեն մարմինը:
-Խոսում եք գրողի վեհ գաղափարներից: Իսկ ի՞նչ վեհության շղարշով կծածկեք մեր ժամանակակից գրականության չափից ավելի մերկ տողերը:
-Գրականությունը բոլոր ժամանակներում արյան մի կաթիլ է, որը տրվում է հասարակության հետազոտությանը: Եթե այսօրվա արյունն ախտահարված է անգամ ՁԻԱՀ-ով, դա ոչ թե գրողի մեղավորությունն է, այլ այն հասարակության, որն իր բարոյազուրկ կեցվածքով վարակակիր է դառնում: Ինչպե՞ս կարելի է այսօր գրել սազի ու նազի մասին, եթե շուրջդ գիշերային ակումբներ են, որտեղ, ըստ մեր քաղաքացիների, անգամ իրենք մուտքի իրավունք չունեն: Երբ օպերայի շենքում «Օպերա» ակումբներ են, իսկ մանկական զբոսայգիները վերածվել են սոդոմ-գոմորի:
-Այս ամենը ներառելով Ձեր պոեզիայում, արդյոք ջուր չե՞ք լցնում սոդոմգոմորյան խառնաշփոթի ջրաղացին:
-Իհարկե, ոչ: Արվեստագետը նման է բժշկի: Առանց ախտորոշելու, որքան էլ այդ փաստը ցավալի է, հնարավոր չէ ապաքինել: Հակառակ դեպքում, անտարբերությամբ կարելի է ապականել:
-Ինչպես որևէ կուսակցության կամ աղանդի պատկանելն է դարձել «մոդայիկ», այնպես էլ երիտասարդ գրողներն ու քննադատները գրականության ասպարեզը բաժանել են երկու «թիմի» միջև` «Ցոլքերի» և «Երիտասարդական սեկցիայի»: Գիտեմ` Դուք «ցոլքերական» եք: Եթե մի օր որոշեք լքել նրանց, թշնամիներ ձեռք չե՞ք բերի:
-«Ցոլքեր» կենտրոնն ընտանեկան տաքուկ միջավայր է, որը հիմնել են բանաստեղծուհի Հռիփսիմէն և Հովհաննես Գրիգորյանը: Նրանք «թռչելու» դասեր են տալիս նոր սերնդին: Սա ենթադրում է անկեղծություն, հարգանք բառի նկատմամբ և թևերը լայն բացելու հնարավորություն: Երբ հեռանում ես այդ ընտանիքից, ուրեմն արդեն թռչել գիտես: Դրա վկան են «Մուտք» մատենաշարով տպագրվող անթոլոգիաներն ու գրքերը:
-Ոմանք ասում են` արվեստը հարցեր է առաջադրում։ Դուք ի՞նչ կասեք:
-Արվեստը զրույց է: Զրույց աշխարհի հետ: Այս զրույցում էլ առկա են թե՛ հարցերը, թե՛ պատասխանները: Շեքսպիրյան հարցն արդեն արդիական չէ, քանի որ վերափոխումների այս դարում հնարավոր չէ «չլինել»: Այլ հարց է` պարզապես լինե՞լ, թե՞ լինել մարդ։
Զրուցեց Սաթենիկ ՀՈՎԱԿԻՄՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1073

Մեկնաբանություններ